keskiviikko 13. marraskuuta 2013

Birdyguy Memes iskee jälleen

Meemihuumori on oikeestaan aika vanhentunu juttu jo mut toisaalta vanhat vitsithän ne aina on mitkä kuitenki pyörii joka paikassa :D Näin ollen heitin aivoni narikkaan ja tuotin lisää kyseenalaista viihdettä, aikasemmasta kerrasta on kuitenki (onneks) jo aikaa...


















Meemejä syntyy toisinaan pinnalla olevista tavalla tai toisella huomionarvosista asioista ja toisinaan ne vaan saa alkunsa pienen porukan inside-läpistä, jotka karkaa käsistä nettimaailmassa. Useemmassa tapauksessa on ymmärtääkseni käyny niinki et joku ihan tavis on laittanu kuvan nettiin ja saanu myöhemmin huomata et siitä on lopulta tullu laajalle levinny meemi, näinki voi siis käydä.

Mutta eihän musta vaan tule meemiä, eihän?


Kiitos ykkösriparilaiset...

Okei, uskotaan. On tainnu tulla jo... :D

tiistai 5. marraskuuta 2013

Sukupolvien kohtaaminen

Viikonloppu meni tällä kertaa miestenpäivillä Ryttylässä. Mua pyydettiin sinne puhumaan ja säestämään, joten mikspä ei - sain ite tapahtuman kuitenki talkoolaisena ilmaseks :D

Mitä tulee siihen mun puheeseen, ei se nyt mikään saarna tai opetus ollu vaan ainoastaan sellanen reilu 10min mittanen puheenvuoro. Pääasiassa puhuin siitä mistä oon varmaan useemman kerran täällä blogissaki kirjottanu eli joistaki suomalaisen miehen stereotypioista: pitää olla vahva ja selvitä ihan vaan omalla sisulla kaikesta (ilman mitään apua esim. toisilta ihmisiltä tai Jumalalta), ja kun elämä potkii päähän eikä tällasia apuja osata/haluta hyödyntää niin lohtua etitään ihan vääristä paikoista ja asioista. Sit jos omien tunteitten näyttäminen on heikkouden merkki eikä mistään pystytä puhumaan niin ollaan nopeesti jo aika syvällä suossa omien ongelmien kanssa ja kaiken lisäks tällasilla virheillä on tapana periytyy isältä pojalle. Pahimmassa tapauksessa seurauksena on siis melkonen kuilu sukupolvien välillä.

Tätä asiaa siis pohdiskelin siinä ja mahollisia ratkaisuja - kasvatus vaikuttaa siihen, miten tuleva sukupolvi suhtautuu esimerkiks puhumiseen. Toisaalta jos kasvatettava on itsenäistyny jo aikapäiviä sitte niin oman käytännön esimerkki on yks tehokkaimpia keinoja saada vielä jotain muutosta aikaseks. No, sain ihan hyvää palautetta ja kuulemma mua jakso kuunnella. Se ois tietenki hyvä opettajan ammattiaki aatellen, mut toisaalta palaute ei tullu ihan oikeelta kohdeikäryhmältä... :D

Nuoriahan sieltä ei nimittäin kauheesti löytyny, noin 200 osallistujan keski-ikä oli luultavasti jonkun verranki eläkeiän yläpuolella. Se ei kuitenkaan loppujen lopuks haitannu pahemmin, uusia kokemuksia arvostavana sopeuduin siihenki porukkaan yllättävän hyvin ja voin sanoo että tuli melkosen hyviä keskusteluja ihan ennalta tuntemattomien ja tosiaan vielä paljon vanhempien miesten kans! Se just oliki varmaan tapahtuman parasta antia - mulle ei nimittäin oo älyttömän helppoo ottaa vanhempiin ihmisiin samalla lailla kontaktia ku nuoriin ja varsinki siinä suhteessa toi tapahtuma oli tosi rohkaseva. Ehkä vois seuraavalla kerralla vaikka omia isovanhempia nähdessäki jutella enemmän, uskon että se ois positiivista molempien näkökulmasta :)

Saunominen ja grillimakkara oli tietenki ihan pakollisia elementtejä miestentapahtumassa ja osaltaan neki autto saamaan aikaseks niitä hyviä keskusteluja, saunassahan miehet juttelee jos missä! Oikeestaan vaan kebabin puuttuminen jäi vähän harmittamaan :D Mut mitäs muuta miehekästä viikonlopun aikana tulikaan tehtyy? Tietenki osallistuttua Ryttylässä muuten opiskelevien, tohon tapahtumaan osallistumattomien kavereitten kans High School Musical-leffamaratoniin! Lopetettiin puolen kolmen aikaan yöllä ja kaiken lisäks tulin lukituks ulos omasta kämpästäni... :D Nukuin sit sohvalla sen viis tuntii minkä ehin, toimii. Jos ei siitä muuta saanu irti niin lisää uusia kokemuksia ainaki :D

Ja mitäpä sitä ei niitten kokemuksien eteen tekis.

keskiviikko 30. lokakuuta 2013

Harrasta(n) menoa ja meininkiä

Tähän ikään mennessä on kaikenlaista menoa tullu harrastettua enemmän tai vähemmän hartaasti, elikkäs muka kekseliään ja monimerkityksisen otsikon takaa löytyy tällä kertaa mun harrastuksista kertova teksti :D

Jos multa kysytään mitä harrastan, saatan vastata tosi yksinkertasesti. Varmaan suurin osa lukijoista tietääki ne tavallisimmin esille tulevat harrastukset, linnut ja kitaransoiton. Vuosien varrella mulle on kuitenki kertyny kaikenlaista harrastushistoriaa huolimatta siitä, että osa näistä ajanvietteistä on melkosen epäsäännöllisiä enkä siks laske läheskään kaikkia itelleni varsinaisiks harrastuksiks. No, tässä nyt kerranki jonkunlainen yritys eritellä kaikkee mitä on vähän enemmissä määrin tullu tehtyy:

Linnut

Nojoo, mun säännöllisimpänä ja jollain tasolla jo yli 10 vuotta kestäneenä harrastuksena tää on kuitenki pakko mainita ekana ;D Tarjoo sopivasti haasteita, erilaisia kilpailuja alan harrastajien kesken ja vaan mielikuvituksen rajottaman määrän erilaisia "pinnoja" kerättäväks. Toisaalta pinnat voi kiristyy välillä vähän liikaaki, lisää luettavissa täältä... :D


Valokuvaus

Harrastettu toistaseks jotakuinkin 7,5 vuotta. Yhistyy kätevästi lintuharrastukseen - kamerasta on useesti apua lajinmäärityksessä jälkeenpäin, ja lintuja tulee kuvattua ihan vaan omaks huvikseenki. Toisaalta luonnossa liikkuessa saa kuvattuu kaikenlaista muutaki, lintujen lisäks tykkään erityisesti maisemista. Lisäks jos tarvitaan kuvaajaa johonki tapahtumaan, kameran käsittely onnistuu sillonki: oon ollu muutaman kerran esimerkiks hautajaisissa kuvaamassa.

Urheilu

Ala-asteella pelasin pari vuotta salibandya mut lopetin sen sitovuuden takia. Tykkään kyllä lajista ihan edelleenki, jotenki sellanen höntsäpohjanen pelaaminen vaan uppoaa muhun paremmin :D Viime vuosina uus mainio aluevaltaus on lentopallo, jota en kyllä oo koskaan pelannu missään virallisessa yhteydessä. Joukkuepelit on ylipäänsäki kivoja jos porukka on vähänki motivoitunu, harvemmin vaan tulee pelattuu jos joku ei järjestä hyvää tilannetta erikseen. Nykysin runsas pyöräily on enimmäkseen mulle se keino jolla kulutan sen mitä syön, ja kuinka ollakaan seki yhistyy useesti lintuharrastukseen :D

Tyylikäs mummopyörä toimii mökillä.
Partio

Tätä oon harrastanu kahteenki otteeseen. Ekalla kerralla joskus pienenä kyllästyin vahvaan kirkonrottapainotteisuuteen, eikä uudelleen seiskaluokkalaisena alottaessakaan sellanen partion varsinainen pointti ehkä oikein löytyny korttipelien ja epämääräsen sähellyksen tuloksena (ja senaikasia kokkailuja en uskalla muutaku mainita :D). Mainittakoon vielä että oon varmaan ainoo poika Suomessa joka on saanu Valppaitten Tyttöjen jäsenkortin omalla nimellään, mistähän tällanen väärinkäsitys? :DD

"Eräjormaosasto"

Iskältä tavallaan periytyneitä ja ennen kaikkee mökillä ja mummolassa toteutettavia harrastuksia, jotka sisältää ainaki metsästyksen, kalastuksen, marjastuksen ja sienestyksen :D


Metällä oon alun perin ollu mukana jonkunlaisena ajokoiran korvikkeena, vuodesta -05 lähtien saanu iteki jotain saalista aina sillon tällön. Ei mikään mun aktiivisin harrastus mut ainaki muutamana viikonloppuna syksyssä tulee käytyä. Ja kyllä, linnuista voi tykätä monellaki eri tavalla kuten myös parhaana luomuruokana ;D En ite nää siinä mitään pahaa ristiriitaa, ei niitä ampumatilanteitakaan ees niin useesti tuu ja on aika tavallista että kattelen sellasen reissun aikana paljon enemmän muuta luontoo ku varsinaisia riistaelukoita ja keskityn kameraan paremmin ku siihen haulikkoon :D
Joskus kuitenki näinki.
Kalastusta oon harrastanu varmaan niin pienestä lähtien ku oon pystyny pitämään mato-onkee kädessä. Virvelöinti sujuu kans vaikkei sillä lailla yleensä juuri muuta tuu ku sellasia pienehköjä haukia :D Oon myös iskän vakiosoutaja verkoilla käydessä, niitä en ite kyllä muuten hallitse.

Joskus virvelilläki onnistuu, huomatkaa tosin kalan piteleminen mahdollisimman edessä niin et se näyttää isommalta ;D
Verkkojen laskuki saattaa osuu kohilleen.
Marjoja ja sieniä on kans poimittu varmaan vaikka miten pienenä. Kaikenlaisia metsä-, suo- ja puutarhamarjoja on kivempi syödä ku poimia mut sieniä päinvastoin, ainoo oikeesti hyvä sieniruoka on kanttarellikastike :P

Kuvataide ja kulttuuri

Kuulostaapa hienolta mut todellisuudessa mun taideura rajottuu epäviralliseen joskin pienempänä tosi aktiiviseen piirtelyyn kotona ja koulun kuvistunneilla :D Mun piirtäjäpuoli on ollu jo pitkään aika lailla tauolla koulukirjojen töhertelyä ja luentomuistiinpanoihin syntyviä lintuja lukuunottamatta...

...niinku on myös "kulttuuripuoli". Jossain vaiheessa oisin voinuki pitää lukemista harrastuksena mut en kyllä enää, tuntuu ettei aika riitä siihen juuri yhtään. Tykkään siitä kyllä muuten, välillä mulla on sellasia jaksoja että luen tosi paljon ja kahlaan esimerkiks kokonaisen romaanisarjan läpi ihan lyhyen ajan sisällä :D Ja sarjakuvia kulutan kyllä senki edestä mitä en muuten kerkee! :D

Musiikki

Oon soittanu kitaraa aika lailla 7 vuotta tähän mennessä ja tässä ollaan. En myönnä osaavani soittaa bassoa, mutta sitäki tulee välillä soiteltua :D Musiikilliset lahjat pääsee käyttöön erinäisillä leireillä epävirallisesti säestäessä (esim. "Porrasorkesteri") sekä Jyväskylän vapaaseurakunnan ylistystiimissä soittaessa ja laulaessa, kelpaa!


Randomit

Näitten lisäks teen/oon tehny säännöllisesti ainaki seuraavia: ruuanlaitto, Pokémon-kortit, postimerkkeily, linnunsulkien ja kaiken muun mahollisen lintuihin liittyvän ja liittymättömän roinan kerääminen, bloggaaminen, pullojen kerääminen sekä politiikka.

Kukin miettiköön ite sit sitä millon ja minkä verran... :D

keskiviikko 23. lokakuuta 2013

Anna mulle kuuraketti, tää maailma ei riitä (Teinipostaus)

Moi taas kaikki mun ihanat lukijat!!! <3 sori ku en oo ehtiny taas postailee pitkään aikaan ku mul on ollu elämäs vähän kaikkee... mut oon kovasti jo suunnittelemas uutta huonepostausta!!! :)) ja tänään mä heräsin ja söin aamupalaa!

#kaurapuuro #satsuma #vaajakoskirules #mystyle
Sit menin pyörällä yliopistolle ja oli HIRVEE loskakeli ja mun kengät kastu ja hyi! Siel me leikeltiin torakkaa siis HYI miettikää TORAKKAA!!! sellanen vähän pehmee iso ötökkä mitä piti sörkkiä semmosella veitsellä, ällöööö! sit se viel hais ihan HIRVEELTÄ, onneks ei ollu elävä!! Söin mun kamujen kans terveellisesti yliopistol ja sit hengattiin siel! :)) sen jälkeen mä menin keskustaan ja kävin huoltaa mun ripset, tuli kyl taas tosi hyvää jälkee! :)) sit mä ajoin kotiin ja söin tääl!
#nomnomnom #kotona #best #food #fitness
#yolo #swag #webbikamera #eikiinnosta
Päivän asu:
Pipo: H&M
Huppari: Threesixteen
Farkut: Jack&Jones
Villasukat: äiti <3
Sit mä otin vähän kuvii! hommasin just uuden järkkärin ja harjottelin vähän sillä :3




#hipster #peili #canon #sorsanmetsästyskausi
Noi nyt on vaan tollasii huonoja! mut otan viel parempii :) ja hei mä aion tehä kysymyspostauksen, saa heitellä kysymyksii ja tulla myös kyselee ask.fm/tommithelintumies :))) ja hei seuratkaa mua instas -tzirp- :)

Ei mul oikeen muuta oo tällä kertaa, nyt mun pitääki täst lähtee keskustaan med ystävät! <3 Moikka! :))
#best #time #of #my #life #jyväskylä


Hetkinen, yks juttu vielä... Mitä satiiri mahtaa tarkottaa? ;D

Toisin sanoen, jos luulit mun olevan tosissani, joudun valitettavasti tuottamaan pettymyksen! Älä usko puoltakaan just lukemastas vaikka mulla onki viimenen teinivuoden puolikas menossa :D

Mut tuntuuko tää postaus jotenki tutulta? Mun mielestä kans. Jos tunnistit oman blogis täältä, ei mitään henkilökohtasta :D Ja ei, mulla ei ole Instagramia eikä ask.fm:ää! :DD

(EDIT: ihmeitten aika ei oo ohi ja Instagram löytyy nykyään... :D)

keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Syyskuvien satoa

Kirjotteluun käytettävä aika on taas kerran melkosen tiukilla, tuomiopäiväkin (= kemian tentti) lähestyy uhkaavasti. Koska on hyvä ees välillä tehä jotain myös sen opiskelun eteen, tyydyn taas julkasemaan lähinnä kuvamateriaalia ku sitäki kuitenki syntyy ihan kiitettävästi :D

Syksy on parhaimmillaan tosi kaunista aikaa ja ruska värjää erilaiset maisemat ihan kivasti silmää miellyttäviks:




Kaikenlaisia pienempiäki yksityiskohtia tulee vastaan melkosen helposti:





Okei, on ehkä kyseenalasta voiko tässä puhua "pienestä yksityiskohasta"...


Mut kuvauksellisimmillaan maisemat on kuitenki syksyllä aamusin ja iltasin!








Semmosia maisemia! Ehkä mä saan ens kerralla vähän kirjotettuakin... :D

tiistai 8. lokakuuta 2013

Puujalkapostaus

... aka The Tree Foot Post.

Puujalkahuumori on hieno asia, ainaki jos on oikeessa mielentilassa! Jos et koe olevasi, en suosittele lukemaan yhtään tän pitemmälle.

-VAROITUS! SEURAAVA SISÄLTÖ VOI OLLA VAHINGOLLISTA HUUMORINTAJULLESI-

Päivän Pirkka: blogistani löytyi puujalka!

Olin Hope-tapahtuman aikana yöpymässä Kastun koululla. Kuten voi odottaa, kastuin siellä (käydessäni suihkussa), mutta huumori pääsi kuivahtamaan pahemman kerran.

Ei ihme, ettei Suomella ole vientiä, kun viemäriverkosto on huonossa kunnossa. Tuonnin hoitaa vastaavasti tuomariverkosto.

Kukkaseppelebisnestä Havaijilla johtaa leipomo.

Kun puujalkoja on tarpeeksi, niistä on hyvä rakennella aasinsiltoja. Evankelioidessakin tätä seikkaa voi käyttää hyödyksi, sillä aasinsiltaa pitkin Jeesus pääsee helposti ratsastamaan - ainakin adventtina.

Aasinsilta adventtiin rakennettu! Ryttylässähän tiedetään silloin, että mahtavat ovat muualla, suurissa Saleissa.

Tapahtui lastenleirillä: "Onks toi sun puhelin?" "Ei, se on simpukka." "SIMPUKKAPUHELIN!!! ehehehehee"

Jos Kosto-niminen koira jää auton alle muttei kuole, koiranomistaja todennäköisimmin kertoo auton kuskille, että Kosto elää.

Puujalat taipuvat myös englanniksi, kumipuujalat nimittäin!


Ja mua on sit turha syyttää rimanalituksesta, rimakauhu iski joten otin sen riman pois kokonaan. Nää jutut taitaa kaikki olla peräsin mun omasta päästä, iskältä tai kavereitten kans käydyistä keskusteluista. Pitäisköhän ruveta stand-down-koomikoksi? Jo taannoinen Vappugospel-reissun kurkunpolttoepisodi ennakoi tällasta varsin hyvin, potkaskaa mua vaikka jos kuulette mun vielä joskus viljelevän tääntasosia juttuja. Ja muistakaa, että huonoja vitsejä on helpointa pitää hengissä suusta suuhun-menetelmällä!